لینک سازی داخلی به معنای وصل کردن صفحات مختلف بوسیله لینک هایی است که کاربر را از یک صفحه سایت به صفحه دیگر آن منتقل می کنند. لینک سازی این امکان را برای شما فراهم می کنند تا با کمک صفحات داخل سایت رتبه سایت با کلمات کلیدی کم استفاده ارتقاء یافته، کانورژن ریت و مبلغ کل خرید و سفارشات افزایش یابد.

مسائلی که به کمک لینک سازی داخلی بر طرف می شوند:

1- بهبود یوزابیلیتی و فاکتورهای رفتاری سایت. اگر لینک سازی داخلی به درستی تنظیم شده باشد به سردرآوردن کاربر از قسمت های سایت کمک می کند. کاربر با حرکت بین صفحات سایت زمان بیشتری را در سایت می گذارند و عمق بازدید از سایت را افزایش می دهد.

2- افزایش سرعت ایندکس شدن. لینک سازی داخلی به ربات های موتور جستجو کمک می کند با حرکت بین صفحات سایت از تعداد صفحات بیشتری بازدید کند.

3- بهبود نویگیشن سایت هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو. هرچه تعداد صفحات تو در تو در سایتی که تعداد صفحات زیادی دارد بیشتر باشد، ایندکس شدن آن توسط ربات موتور جستجو طولانی تر شده و ایندکس مجدد آن دیرتر انجام خواهد شد. به کمک یک نویگیشن خوب می توان تعداد صفحاتی که دسترسی به آن ها چه برای ربات و چه برای کاربر با لینک سازی داخلی امکان پذیر نیست (به جز ورود مستقیم به این صفحه از موتورهای جستجو) را به صفر رساند.

لینک های موجود در صفحه اصلی و نقشه سایت امکان کاهش میزان تو در تو بودن صفحات سایت به صورت مصنوعی را فراهم کرده و به ربات امکان ایندکس کردن آن ها را می دهد.

image001.jpg

4- افزایش وزن استاتیک و دینامیک صفحات اولویت دار سایت. هر صفحه از سایت دارای وزن استاتیک است. زمانی یک صفحه از سایت به صفحه دیگری لینک می دهد، به همراه لینک بخشی از وزن خود را به آن منتقل می کند. انتخاب صحیح انکور تسکت باعث می شود بخشی از وزن دینامیک صفحه نیز منتقل شود.

برای کلمات کلیدی پر کاربرد و با رقابت بالا اغلب صفحه اصلی سایت سئو می شود. برای چنین کلماتی بهتر است بک لینک سازی بر اساس طرح ذیل انجام شود تا حداکثر وزن به صفحه اصلی سایت منتقل گردد.

image003.png

برای کلمات کلیدی با کاربرد متوسط اصولا برای سئو صفحات لایه دوم مورد استفاده قرار می گیرد. در این صورت به طرحی نیاز داریم که وزن اصلی را دقیقا به چنین صفحاتی منتقل کند:

image004.png

برای کلمات کلیدی کم کاربرد اغلب صفحات لایه سوم و بیشتر سئو می شوند. در اینجا لازم است از طرحی استفاده شود که بر اساس آن حداکثر وزن ممکن به صفحاتی منتقل شود که آن ها را سئو می کنیم و به صورت مساوی بین آن ها تقسیم شود.

image005.png

با کمک لینک سازی داخلی صحیح می توان چنین کلمات کلیدی کم کاربردی را بدون هزینه اضافه و تنها با اتکا به صفحات داخلی سایت به صفحه اول نتایج جستجو رساند.

انواع لینک سازی داخلی:

1- لینک سازی موضوعی که لینکی شامل متن می باشد. بهتر است این نوع لینک سازی به صورت دستی انجام شود چرا که اسکریپت های خودکار نمی توانند این کار را با کیفیت لازم انجام دهند. برای انواع سایت های مناسب است.

2- لینک سازی سایت واید. لینک های سایت واید شامل لینک هایی هستند که در تمامی صفحات سایت از جمله در منو ها وجود دارند. مهمترین نکته مثبت این لینک ها راحتی اجرای آن ها می باشد به عنوان مثال با نصب اسکریپت و پلاگین.

3- لینک سازی بلوکی. این نوع لینک ها شامل بلوک هایی با متن "به همراه این کالا می خردند" و "کالاهای مشابه" برای فروشگاه های اینترنتی و "مطالب مشابه" برای سایت های خبری می باشد. این لینک ها با نصب اسکریپت و پلاگین تولید می شوند.

علاوه بر این بلوک هایی نظیر "به همراه این کالا می خردند" باعث افزایش میزان متوسط خرید از سایت می گردد.

اجرای بلوک "کالاهای مشابه"باعث کاهش خروج و انصراف کاربران از سایت شده و فاکتورهای رفتاری را تقویت می کند. کاربر در جستجوی کالای مورد نیاز خود به صفحه سایر کالاها رفته و از سایت خارج نمی شود.

4- لینک سازی "خرده نان". جزئی از نویگیشن سایت می باشد که به صورت خودکار و بر اساس ساختار سایت تهیه شده و بر روی عنوان صفحه قرار می گیرد. این نوع لینک راهی از صفحه اصلی به صفحه ای می باشد که کاربر در آن قرار دارد. هدف از ایجاد این نوع لینک راحتی نویگیشن کارب

ر می باشد.

خرید بک لینک با کمک صفحات داخلی سایت باعث بهبود رتبه سایت در کلمات کلیدی کم کاربرد شده، کانورژن ریت سایت را افزایش می دهد و به طراحی نویگیشن سایت کمک می کند. با توجه به کاهش تاثیر فاکتورهای بک لینک ها، ریسک موجود برای جریمه شدن سایت ها توسط موتور های جستجو و بکارگیری طرح های بهینه، لینک سازی تبدیل به جزء اجباری سئو داخلی سایت می باشد.

توصیه های مربوط به بکارگیری صحیح لینک سازی داخلی:

  • دو لینک یکسان را در یک صفحه قرار ندهید.
  • در متنی که از حدود 3000 نشانه تشکیل شده است بیش از دو لینک قرار ندهید در غیر این صورت وزن کمتری به صفحات مقصد این لینک ها منتقل می شود.
  • برای اینکه ربات سریعتر محتوای جدید را ایندکس کند، لازم است بلافاصله لینک های منبع را در آن قرارداد داده و از سایر صفحات سایت به مطلب جدید لینک دهید.
  • از انواع مختلف لینک سازی استفاده کنید.
  • منوی اصلی سایت را به گونه ای طراحی کنید که انتقال به بخش های اصلی ساده تر شده و ریسک بوجود آمدن صفحاتی که دسترسی به آن ها از طریق لینک ها ممکن نباشد کاهش یابد.
  • در لینک سازی بلوکی کالاها را به صورت هدفمند اضافه کنید به عبارتی دیگر و به عنوان مثال در صفحه فروش یک دامن، رنگ دیگر همان دامن را قرار ندهید.
  • در لینک سازی از انکور تکست هایی استفاده کنید که از قبل و بر اساس کلمات کلیدی مشخص تهیه کرده اید.
  • منوی "خرده های نان" را به منظور دسترسی سریع به بخش های اصلی تنظیم کنید (در عین حال، آخرین بخش منو که به صفحه جاری اشاره دارد نباید لینک باشد).

انجام صحیح لینک سازی داخلی در سئو کلمات کلیدی پر کاربرد و با کاربرد متوسط امکان رساندن کلمات کم کاربرد به صفحه اول را بدون صرف زمان اضافه فراهم کرده، ایندکس شدن صفحات کالا را بهبود بخشیده و باعث افزایش کانورژن ریت و میزان فروش متوسط سایت می گردد.